Kırılan veya yarası bulunan bir uzvu (organı) yıkamak zarar
verince, kırık üzerindeki tahtaya veya yara üzerindeki sargıya, hem abdest ve
hem de gusül için bir kez meshedilir. Bu mesh de zarar verirse, terk
edilir.
Elde, tırnakta ve diğer uzuvlarda bulunan herhangi bir yara
üzerine konulmuş sakız, pamuk gibi şeylerin veya ilâçların üzerine de zaruret
halinde bir kere mesh yapılır. Bunlara sıcak su zarar vermiyorsa, mesh yeterli
olmaz, yıkamak gerekir. Yapılacak meshin bütün sargıyı kaplaması gerekmez;
çoğunluğunu meshetmek kâfi gelir.
Sargıyı çözmek zarar veriyorsa, özürlü yerin etrafını sargı
altından yıkamak gerekmez. Bunlardan açık bulunan yerleri meshetmek
yeterlidir.
Böyle bir sargı üzerine yapılan mesh için belli bir müddet
yoktur. Özür devam ettiği müddetçe sargı üzerine mesh yapılır. Bu sargının
taharet hali üzere (abdestli olarak) sarılmış olması da şart
değildir.
Bir sargı üzerine mesh yapıldıktan sonra sargı değiştirilirse,
tekrar mesh gerekmez. Yine bir sargıya mesh yapıldıktan sonra, onun üzerine
başka bir sargı daha sarılmış olsa, yeniden bir mesh daha yapılmaz. Henüz özür
kalkmadan sargı açılsa, mesh bozulmuş olmaz.
Bir özürden dolayı iki ayaktan biri üzerine mesh yapılınca,
diğerini yıkamak gerekir. Çünkü bu mesh de yıkamak hükmündedir.
Özür tamamen kalkınca, mesh bozulmuş olur, artık sargı üzerine
mesh yapılmaz. Yerinin yıkanması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder